Predmeti na smeru Digitalni mediji su fokusirani ka komunikaciji i marketingu na digitalnim medijima. Nastavni plan i program osmišljen je tako da učenicima omogućava umetničko, stvaralačko i kreativno osnaživanje. To znači da je akcenat na komunikaciji, strategiji i kreiranju.
Predmeti na smeru Digitalni mediji pripremaju učenike za budućnost
Grafički dizajn u marketingu kao jedno od najtraženijih zanimanja današnjice
Oblasti koje se izučavaju na smeru Digitalni mediji
Pored opšte obrazovnih, predmeti na smeru Digitalni mediji su sledeći:
-
Digitalna komunikacija
- Bez komunikacija nema upoznavanja, sporazumevanja, saradnje, kupovine ni prodaje. U svega nekoliko prethodnih reči opisan je neverovatno veliki značaj aktivnog komuniciranja – posebno u digitalno doba i u online svetu!
- Digitalne komunikacije predstavljaju uspostavljanje, održavanje i unapređivanje kontakata putem internet mreže. Bez njih definitivno ne bi bilo ni vidljivosti kompanija, njihovog identiteta, brenda i velikih profita.
Digitalne komunikacije velikom brzinom stvaraju imidž i prepoznatljivost. - Budi redovan na časovima Digitalnog marketinga i bićeš upoznat sa naprednim formatima digitalne komunikacije, stečićeš funkcionalna znanja iz teorije digitalne komunikacije, razumećeš specifičnosti digitalne komunikacije na portalima i društvenim mrežama, učestvovaćeš u kreiranju sadržaja i strategije za digitalne komunikacione kanale.
-
Digitalni marketing
-
Naučićeš šta je digitalni marketing, kako da vodiš komunikaciju na različitim platformama, kako da kreiraš i pratiš kampanje, koje alate da koristiš da bi postigao najveće rezultate i došao do cilja koji želiš.
-
Marketing na društvenim mrežama, Display oglašavanje, oglašavanje na internet pretraživačima, mobilnim platformama, e-mail i direktni marketing, strategija i planiranje marketinških kampanja na digitalnim medijima – sve su to teme koje ćemo obrađivati.
-
Jedno od najtraženijih zanimanja na tržištu rada, u zemlji i svetu su Digital Marketing Specialist, Social Media Manager, Community Manager, CRM Manager, SEO Specialist, PPC/Display Specialist.
-
Grafički dizajn
-
Kroz nastavni predmet Grafički dizajn učenici su u mogućnosti da svoju kreativnost i talenat pretoče odgovarajućim vizuelnim jezicima u različite vizuelne forme, koje imaju svoju praktičnu namenu na digitalnim medijima. Kroz nastavni predmet grafički dizajn učenici se podstiču na kreativno mišljenje, razvijanje ideja i koncepta, razumevanje procesa i tehnika rada, umetničko izražavanje.
-
Osnovni ciljevi nastave na predmetu grafički dizajn su upoznavanje učenika sa alatima i mogućnostima (Adobe Ilustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign) programa, kao i osposobljavanje za efikasno korišćenje istih u grafičkom dizajnu; upoznavanje, razumevanje i istraživanje osnovnih likovno grafičkih formi, tipografije i principa kompozicije, kao i njihova primena u grafičkim komunikacijama; osposobljavanje učenika za vizualizaciju ideja na analogni i digitalni način, ukazujući na estetiku i funkcionalnost kao bitne karakteristike dobrog dizajna; upućivanje učenika na istraživački i kritički odnos prema svom i tuđem radu iz oblasti grafičkog dizajna kao i razvijanje trajnog interesovanja za nova saznanja iz ove oblasti.
-
Dizajn medija za digitalne kanale
- Digitalni mediji imaju svoju specifičnost kada je dizajn u pitanju. Važno je razumeti zavisnost digitalne komunkikacije od razvoja tehnologije i interneta. Kroz predmet dizajn medija za digitalne kanale učenici se upoznaju i osposobljavaju za rad sa alatima u softverima kao što su Adobe Ilustrator, Adobe Photoshop, Adobe Dreamviewer, postaju svesni važnosti estetike i funkcionalnosti u primeni rešenja digitalnog dizajna danas, upoznaju se sa terminologijom i osposobljavaju se za realizaciju projekata u okviru tih oblasti.
- Učenici će se tokom nastave upoznati i sa osnovnim elementima, strukturom i sadržajem veb sajtova i aplikacija i njihovo prilagođavanje uređajima. Društvene mreže kao najčešći digitalni kanali koji mladi koriste danas će biti platforme na kojima će se raditi u nastavi. Učenici će imati priliku da dizajniraju templejte i vizuale u okviru zadatih formata za društvene mreže i druge digitalne platforme.
-
Osnovi animacije
- Kroz predmet Osnovi animacije, prolazimo sve faze pravljenja animiranog filma, od ideje, preko animacije do postprodukcije. Istražujemo skoro neograničene mogućnosti stop motion, Dragon frame, i cut-out animacije, učimo kako da pokrenemo stvarne predmete i priče. Animacija je zabavna, ali je istovremeno i odlično sredstvo da govorimo o važnim temama.
- Kako da oživimo neživo? Šta je Tajming (pokret u vremenu), Lup, Metamorfoza, Pokret u prostoru? Šta su stop trik tehnike? Virtuelna stvarnost, kompjuterske igre, mapiranje prostora uz pomoć animacije, kao i pravljenje emotikona – sve ovo čeka učenike na kursu Osnovi animacije!
-
Montaža
-
Kulturologija
-
Produkcija u kulturi i medijima
-
Dramaturgija
Tabelarni prikaz nastavnih predmeta obrazovnog profila Saradnik u digitalnim medijima možete preuzeti ovde.