Predmeti na smeru Digitalni mediji su fokusirani ka komunikaciji i marketingu na digitalnim medijima. Nastavni plan i program osmišljen je tako da učenicima omogućava umetničko, stvaralačko i kreativno osnaživanje. To znači da je akcenat na komunikaciji, strategiji i kreiranju. 

 

Predmeti na smeru Digitalni mediji pripremaju učenike za budućnost

Ovaj četvorogodišnji smer je osmišljen kako bi okupio kreativce novog doba. Učenici koji se školuju na smeru Digitalni mediji u budućnosti bi trebalo da imaju veoma važnu ulogu u kreiranju marketinškog sadržaja na društvenim mrežama. Drugim rečima, ovo je program školovanja koji ima za cilj da sve one učenike koji svakako provode puno vremena ispred telefona, tablet uređaja ili kompjutera podstakne na promenu.
 
U pitanju je promena koja učenike usmerava ka korisnim znanjima, odnosno pokazuje im kako svo to vreme ispred ekrana mogu da iskoriste na najbolji način i steknu vredne veštine za budućnost. Bez obzira na omiljenu društvenu mrežu, učenik će saznati principe po kojima funkcioniše komunikacija na svakoj od najpopularnijih platformi. To znači da će, ne samo imati praktična znanja već i poptuno drugačiji pogled na društvene mreže. 
 

Grafički dizajn u marketingu kao jedno od najtraženijih zanimanja današnjice

Digitalni mediji je smer čijim pohađanjem srednjoškolci stiču visok nivo digitalne pismenosti, opšte kulture, kao i kulture komunikacije. Učenici će imati priliku da se upoznaju sa estetikom i da usvoje sva neophodna znanja iz oblasti grafičkog dizajna, dizajna digitalnih medija, montaže slike i videa. 
 
Talentovani učenici koji se opredele za smer Digitalni mediji osposobiće se za samostalnu pripremu projektnih zadataka. To znači da će biti spremni da kreiraju digitalne oglasne poruke i marketinške kampanje. Uz to, ovaj smer priprema učenike da putem grafičko vizuelnih tehnika oblikuju različit sadržaj za digitalne medije. 
 

Oblasti koje se izučavaju na smeru Digitalni mediji

Pored opšte obrazovnih, predmeti na smeru Digitalni mediji su sledeći:

  • Digitalna komunikacija

  • Bez komunikacija nema upoznavanja, sporazumevanja, saradnje, kupovine ni prodaje. U svega nekoliko prethodnih reči opisan je neverovatno veliki značaj aktivnog komuniciranja – posebno u digitalno doba i u online svetu!
  • Digitalne komunikacije predstavljaju uspostavljanje, održavanje i unapređivanje kontakata putem internet mreže. Bez njih definitivno ne bi bilo ni vidljivosti kompanija, njihovog identiteta, brenda i velikih profita.
    Digitalne komunikacije velikom brzinom stvaraju imidž i prepoznatljivost.
  • Budi redovan na časovima Digitalnog marketinga i bićeš upoznat sa naprednim formatima digitalne komunikacije, stečićeš funkcionalna znanja iz teorije digitalne komunikacije, razumećeš specifičnosti digitalne komunikacije na portalima i društvenim mrežama, učestvovaćeš u kreiranju sadržaja i strategije za digitalne komunikacione kanale.
  • Digitalni marketing

  • Naučićeš šta je digitalni marketing, kako da vodiš komunikaciju na različitim platformama, kako da kreiraš i pratiš kampanje, koje alate da koristiš da bi postigao najveće rezultate i došao do cilja koji želiš.

  • Marketing na društvenim mrežama, Display oglašavanje, oglašavanje na internet pretraživačima, mobilnim platformama, e-mail i direktni marketing, strategija i planiranje marketinških kampanja na digitalnim medijima – sve su to teme koje ćemo obrađivati.

  • Jedno od najtraženijih zanimanja na tržištu rada, u zemlji i svetu su Digital Marketing Specialist, Social Media Manager, Community Manager, CRM Manager, SEO Specialist, PPC/Display Specialist.

  • Grafički dizajn

  • Kroz nastavni predmet Grafički dizajn učenici su u mogućnosti da svoju kreativnost i talenat pretoče odgovarajućim vizuelnim jezicima u različite vizuelne forme, koje imaju svoju praktičnu namenu na digitalnim medijima. Kroz nastavni predmet grafički dizajn učenici se podstiču na kreativno mišljenje, razvijanje ideja i koncepta, razumevanje procesa i tehnika rada, umetničko izražavanje.

  • Osnovni ciljevi nastave na predmetu grafički dizajn su upoznavanje učenika sa alatima i mogućnostima (Adobe Ilustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign) programa, kao i osposobljavanje za efikasno korišćenje istih u grafičkom dizajnu;  upoznavanje, razumevanje i istraživanje osnovnih likovno grafičkih formi, tipografije i principa kompozicije, kao i njihova primena u grafičkim komunikacijama; osposobljavanje učenika za vizualizaciju ideja na analogni i digitalni način, ukazujući na estetiku i funkcionalnost kao bitne karakteristike dobrog dizajna; upućivanje učenika na istraživački i kritički odnos prema svom i tuđem radu iz oblasti grafičkog dizajna kao i razvijanje trajnog interesovanja za nova saznanja iz ove oblasti.

  • Dizajn medija za digitalne kanale

  • Digitalni mediji imaju svoju specifičnost kada je dizajn u pitanju. Važno je razumeti zavisnost digitalne komunkikacije od razvoja tehnologije i interneta. Kroz predmet dizajn medija za digitalne kanale učenici se upoznaju i osposobljavaju za rad sa alatima u softverima kao što su Adobe Ilustrator, Adobe Photoshop, Adobe Dreamviewer, postaju svesni važnosti estetike i funkcionalnosti u primeni rešenja digitalnog dizajna danas, upoznaju se sa terminologijom i osposobljavaju se za realizaciju projekata u okviru tih oblasti.
  • Učenici će se tokom nastave upoznati i sa osnovnim elementima, strukturom i sadržajem veb sajtova i aplikacija i njihovo prilagođavanje uređajima. Društvene mreže kao najčešći digitalni kanali koji mladi koriste danas će biti platforme na kojima će se raditi u nastavi. Učenici će imati priliku da dizajniraju templejte i vizuale u okviru zadatih formata za društvene mreže i druge digitalne platforme.
  • Osnovi animacije

  • Kroz predmet Osnovi animacije, prolazimo sve faze pravljenja animiranog filma, od ideje, preko animacije do postprodukcije. Istražujemo skoro neograničene mogućnosti stop motion, Dragon frame, i cut-out animacije, učimo kako da pokrenemo stvarne predmete i priče. Animacija je zabavna, ali je istovremeno i odlično sredstvo da govorimo o važnim temama.
  • Kako da oživimo neživo? Šta je Tajming (pokret u vremenu), Lup, Metamorfoza, Pokret u prostoru? Šta su stop trik tehnike? Virtuelna stvarnost, kompjuterske igre, mapiranje prostora uz pomoć animacije, kao i pravljenje emotikona – sve ovo čeka učenike na kursu Osnovi animacije! 
  • Montaža

  • Kulturologija

  • Produkcija u kulturi i medijima

  • Dramaturgija

Tabelarni prikaz nastavnih predmeta obrazovnog profila Saradnik u digitalnim medijima možete preuzeti ovde.