Ceo život voliš da crtaš, sveske su ti pune nekih skica, svoje emocije i osećanja pokazuješ olovkom? Ako se pronalaziš u ovim redovima, onda je škola za grafički dizajn odlično mesto za razvijanje tvog talenta i kreativnosti!
Ali, da bi postao grafički dizajner, potrebno je malo više od samog talenta. Zato u nastavku pročitaj kako postati grafički dizajner, šta sve zapravo spada u ovaj posao, i kako da radiš na sebi kako bi započeo uspešnu karijeru!
Šta je zapravo grafički dizajner?
Jednom rečju – crtanje.
Ali, crtanje kao strateški proces kreiranja vizuelnih rešenja koja privlače, informišu i angažuju korisnike ili kupce.
Ovaj oblik dizajna pripoveda priču ili prenosi poruku kroz efektne grafike, pa je posao grafičkog dizajnera da koristi vizuelne kanale kako bi komunicirao ideje i vrednosti na jasan i privlačan način.
Reklame, web dizajn, dizajn ambalaže proizvoda, omota knjiga, logoi – ovo je grafički dizajn koji je deo naše svakodnevnice. U eri digitalnih medija, vizuelna komunikacija je postala neizostavan element u marketingu, zabavi, pa i obrazovanju.
Grafički dizajner je moderan pripovedač, njegova uloga je jako bitna u prenošenju ideja i informacija. Bilo da je to kroz vizuelni identitet brendova, interaktivni web dizajn ili inovativne reklamne kampanje, grafički dizajneri oblikuju način na koji percipiramo i interagujemo sa svetom oko nas.
Sigurno ti se desilo da ti se neki brend dopada zbog izbora boja, oblika, maskota ili logoa. To je suština rada grafičkog dizajnera – on pokušava svojim vizuelnim rešenjima da pridobije pažnju publike i korisnike.
Sigurno znaš Mišelinka.
Da bi sve ovo sporoveo u delo, moraš imati određena znanja i praksu, ali-
Kako zapravo posati grafički dizajner?
Ono što je najbitnije za početak ukoliko želiš da razviješ karijeru u grafičkom dizajnu jeste da neprestano razvijaš i neguješ svoje talente.
Redovno crtaj, slikaj, eksperimetniši sa različitim vizuelnim medijima. Takođe, veoma je korisno da proučavaš umetnička dela kako bi razumeo različite stilove, kompozicije i tehnike.
Pored toga, obrati pažnju na svet oko sebe – skoro sve što vidimo u svojoj svakodnevnici je osmislio neki grafički dizajner. Ova svakodnevna vizuelna komunikacija nudi neiscrpnu priliku za inspiraciju.
Razmisli zašto su određeni elementi dizajnirani baš na taj način, koju poruku prenosi taj dizajn, i kako on komunicira sa tobom kao publikom.
Čak i tvoj Instagram story može biti vrsta grafičkog dizajna, a najbolji način za uspešan početak u ovoj karijeri jeste-
Upis u školu za grafički dizajn
Iako mnogi misle da je praksa najbitnija, teorijski deo edukacije će ti pružiti temelj za primenu praktičnog znanja.
Teorija je ključna kako bi proširio svoje vidike kao umetnik!
Da bi razumeo kako se informacije i ideje prenose putem digitalnih kanala, učenje o digitalnoj komunikaciji će ti biti jako korisno. Zamisli to kao učenje jezika koji internet koristi da bi pričao priče i delio ideje. Kao što učiš engleski jezik u školi, tako ćeš učenjem digitalne komunikacije naučiti kako da najbolje ispričaš svoju ideju tako da je ljudi na internetu razumeju.
Tu se javlja i digitalni marketing – a šta je to?
Ovo je kao učenje o tome kako tvoja priča ili crtež privlači pažnju ljudi. Na internetu postoji mnogo priča i slika, a digitalni marketing ti pomaže da naučiš kako da tvoje delo bude primećeno i zapamćeno.
Sve ovo znanje te čeka u srednjoj školi za grafički dizajn i digitalne medije u Artimediji!
Smer Saradnik u digitalnim medijima će biti početak tvoje digitalne avanture! Sa malo magije, kreativnosti, softverskim alatima, konstantnim usavršavanjem, postaćeš pravi digitalni umetnik i pripovedač!
Spojićeš savremene stvaralačke prakse, humanističke teorije i razumevanje najnovijih trendova, a ova kombinacija stvara magiju!
Da se Leonardo da Vinči rodio u 21. veku, sigurno bi bio grafički dizajner.
A ono što sada možeš da uradiš je-
Potrudi se da svakog dana postaješ bolji umetnik
Upis u pravu školu je jedan korak, ali svakog dana moraš raditi na svojim veštinama i pratiti trendove. Zamisli da grafički dizajner odbija da nauči novi alat ili uskoči na novi trend – ubrzo će njegovo znanje postati zastarelo.
Uz ovih nekoliko trikova ćeš se svakog dana usavršavati.
Istraživanje i inspiracija:
- Pogledaj radove poznatih grafičkih dizajnera.
- Poseti izložbe umetnosti i dizajna.
- Prati online galerije i profile na društvenim mrežama koji su posvećeni dizajnu.
Crtanje i slikanje:
- Vežbaj crtanje svakodnevno kako bi poboljšao svoje veštine.
- Eksperimentiši sa različitim medijima: olovke, flomasteri, vodene boje.
- Igraj se sa oblicima, teksturama i bojama.
Učenje osnovnih veština na računaru:
- Pronađi jednostavne alate gde možeš vežbati crtanje.
- Na svom mobilnom telefonu instaliraj aplikacije za digitalni dizajn i crtanje.
Razvijaj oko za dizajn:
- Analiziraj reklame, plakate, web stranice i vidi šta ti se sviđa, a šta ne.
- Razgovaraj o dizajnu sa prijateljima i porodicom, delite mišljenja i ideje.
Ono što je najbitnije:
- Nikada ne prestani da neguješ svoju kreativnost!
Uz pomoć Artimedije ćeš postati savrmeni Leonardo da Vinči!
Pored grafičkog dizajna, naučićeš sve o digitalnim medijima i tako će ti se otvoriti vrata ka raznim mogućnostima i karijerama!
Kroz program koji uključuje digitalnu komunikaciju i digitalni marketing, dobićeš znanja i veštine potrebne za kreiranje efikasnih digitalnih priča, što je ključno u ovom modernom i brzom svetu.
Sveobuhvatno obrazovanje koje te čeka u Artimediji će te pripremiti da postaneš pravi profesionalac, a nakon završene škole moći ćeš da se usavršavaš na Fakultetu primenjenih umetnosti, ili da kreneš u potpuno drugom pravcu!