Kako privući pažnju dobrim tekstom? – Psihologija Copywritinga

U današnjem svetu gde su svaki klik, lajk i komentar od velikog značaja, privlačenje pažnje ciljne publike postaje sve bitniji izazov.

Ali kako?

Jedan od načina na koji to možemo da postignemo je kroz pisanje raznih tekstova koji će biti zanimljivi čitaocima, gde u isto vreme stvaramo neku vrstu emocionalne veze sa njima ali ih i navodimo na akciju – u digitalnom svetu poznatije kao copywriting !

Danas ćemo istražiti psihologiju iza uspešnog copywritinga !

Copywriteri koriste posebne tehnike kako bi nam privukli pažnju i ubedili nas u to o čemu pišu.
A kako tačno to rade? Zapravo postoje razne tehnike pisanja koje koriste, a jedna od njih je pripovedanje.

Pripovedanje je super!

Šta je to što svi obožavaju? Dobra priča!
Pa, to znaju i brendovi koji žele da se prošire!
Kroz pripovedanje raznih priča, koje su u skladu sa samom temom brenda stvaraju neku povezanost sa ciljnom publikom i povezuju se sa njima na nekom višem nivou.
Na primer, mogu ispričati priču o dečaku koji je postao najbolji igrač fudbala, zahvaljujući patikama nekog brenda, pa se mi, čitaoci, osećamo kao da i mi možemo postati fudbalske zvezde ako imamo iste te patike.

Zato je bitno da svoje kreativne misli pretvorimo u još kreativnije pripovedanje priča!

Svi osećamo emocije!

Pored pripovedanja, postoji i tehnika izazivanja emocija, pa bi se pisci ovih tekstova trudili da u nama izazovu neki pozitivan osećaj poput sreće, nostalgije, motivisanosti… Bilo šta što bi nas nateralo da dublje razmislimo o samom tekstu.

Važno je da se razumemo!

Kod pisanja priča za copywriting, najvažnije je da razumemo šta naši čitaoci žele i kako se oni osećaju! Ako razumemo psihologiju copywritinga, znamo šta oni vole i čega se sve plaše, možemo bilo koju priču prilagoditi njima, kako bi im se svidela priča i ako im se možda sama tema iste ne dopada. Tada u igru ulazi copywriting, odnosno način da se ispriča priča koja inspiriše, informiše i angažuje publiku. Isto tako, važno je i da znamo kome se obraćamo.

Recimo, ako želimo da prodamo haljinu, ciljna grupa bi bi nam bile žene, devojke i devojčice koje bi kupile i nosile tu haljinu, pa bi ceo tekst prilagodili njima, uz fotografije za koje znamo da bi se svakoj devojci svidele.

Psihologija copywritinga je u čari razumevanja ljudskog uma i načina na koji mi kao ljudi reagujemo na različite podsticaje.

Ključne reči su… Pa… Ključne!

Znaš li da postoje reči koje privlače pažnju?

Da, to su ključne reči! Kada koristimo pravilne reči na suptilan način, ne samo što ljudi mogu lakše da pronađu tekst koji smo napisali već možemo i da ih zainteresujemo za isti i gradimo neki vid poverenja sa njima, a to nam je i cilj, zar ne?

Copywriting je kao neki most izmežu brenda i publike.
To je način da svoje misli i ideje podelimo sa drugima ali na način da ih zainteresujemo za proizvod ili uslugu koju nudimo. Kroz copywriting možemo naučiti mnogo toga, kao recimo kako postati bolji u komunikaciji ili razumevanju drugih ljudi.

Tako da eto, sada kada znaš psihologiju copywritinga, sledeći put kada vidiš neki reklamni tekst obrati pažnju i videćeš neke od trikova o kojima smo danas pričali.

Hmm a da li ti smatraš za sebe da si komunikativna osoba, razumeš druge ljude i na to sve uživaš u pisanju priča? Obavezno razmisli o karijeri copywritera!