Nekad se činilo da je pričanje priče rezervisano za pisce, novinare, scenariste i još par “izabranih” profesija. Ali danas, u svetu u kom sadržaj leti brže od misli, pažnja traje kraće od prosečnog TikTok klipa, svi smo postali pripovedači, hteli to ili ne.
Pogledaj: Objava na mreži? To je priča. Video od 15 sekundi? I to je priča. Započinješ mejl, projektuješ ideju, prodaješ proizvod, pregovaraš ili samo pokušavaš da nekome objasniš zašto nešto ima smisla, opet je važna dobra priča. Bez nje, tvoja ideja će ostati neprimećena.
U Artimediji, bez obzira da li si na smeru Novinarstvo, Film i TV produkcija, Digitalni mediji ili Audio produkcija, učiš da razmišljaš kao neko ko zna kako se misao prenosi dalje, a to je veština koja pravi razliku svuda, ne samo u svetu umetnosti i medija, već i šire.
Već znaš da preneseš priču, samo toga možda nisi svestan
Možda nikada nisi pokušao da napišeš knjigu, ali si sigurno nekada nekog ubeđivao da ide sa tobom na koncert. Možda nisi režirao film, ali si smišljao video za TikTok. To su momenti kada koristiš storytelling, iako toga nisi svestan. Svaki put kad u razgovoru kažeš “čekaj da ti ispričam šta se desilo”, ti ulaziš u ritam, biraš tempo, praviš pauze, biraš reči… I to je to, prenosiš emocije, slike i misli.
Zato, storytelling nije alat samo za umetnike. To je alat za svakog čoveka koji želi da bude primećen, shvaćen i zapamćen.
Kamera snima, a priča drži
Na smerovima poput filma i TV produkcije, naučiš sve tehnički: kadriranje, montažu, svetlo, ritam, ali učiš i koliko je važan sam narativ. Ako nemaš srž, razlog zbog kog publika ostaje, sve je samo forma, a nijedna kamera ne može da popravi slab narativ. Dobra montaža može da zaintrigira, ali samo jaka priča ostaje u glavi.
Zato se u Artimediji uči kako se kako se to radi i zašto se nešto priča baš na taj način. Gde je pravo mesto za tišinu, kada se rečenica prekida… Sve te tehnike, zapravo se zasnivaju na empatiji, jer kad naučiš da se staviš u tuđu kožu, tvoje priče dobijaju život. To se ne uči napamet, već se razvija u prostoru koji dopušta da razmišljaš “out of the box”.

Nema slike? Priča još više dolazi do izražaja
Ako misliš da uz priču obavezno ide slika, zapitaj se, kakav utisak na tebe ostavljaju pojedine pesme? Neke te pogađaju i posle stotog slušanja. Podkast te nekada toliko zainteresuje, da želiš da zastaneš, ostaviš sve po strani i slušaš. Audio produkcija nije samo “pravljenje zvuka”, to je kreiranje atmosfere.
Učenici Artimedije uče da savladaju softvere, miks i postprodukciju, ali uče i kako da oslušnu emociju.
Novinarstvo nije samo veština, to je i odgovornost
Kada si novinar, ti predstavljaš most između onoga što se dešava i onoga što ljudi znaju. Tvoja priča može da obraduje, pokrene, uzdrma, upozori… U vremenu kada je vest stara već nakon sat vremena, dobra priča daje posebnu vrednost.
U Artimediji, učenici koji biraju novinarstvo, ne uče samo kako da napišu vest, već i kako da prepoznaju šta je priča i kako da ostanu pošteni, a da opet budu i zanimljivi. Jer dobra priča je uvek istinita, ali dobro ispričana.
U digitalnim medijima priča je valuta
U svetu digitalnih medija, mnogi žele pažnju, ali samo oni koji znaju kako da je zadrže imaju šansu da ostave trag. Scroll je brz, sadržaj prolazan, ali emocija je ta koja ostaje. Zato, na digitalnim kanalima ne pobeđuju oni koji viču najjače, već oni koji znaju šta da kažu u tri sekunde.
U Artimediji se razume da digital nije samo platforma, već prostor u kojem svaka poruka mora da bude precizna, planirana i lična. Bilo da praviš video, vodiš naloge, pišeš caption ili snimaš, ti stvaraš svet, čiji neko želi da bude deo. I ako to uspeš, to je storytelling.
I zato, učimo da pričamo priče, da bismo bolje razumeli sebe, druge i svet u kojem živimo. U Artimediji ne guraš svoje ideje kroz forme. I bez obzira da li snimaš, pišeš, miksuješ, vodiš intervju ili uređuješ video, uvek si u nekom obliku pripovedač. I ako to umeš dobro da radiš, za tebe nema granica.


