Volite društvene mreže? Evo kako da tu ljubav pretvorite u pravi, plaćen, posao!

Hej svima!

Da li često skrolujete po društvenim mrežama? Ako je vaš odgovor „da“, niste jedini!
Društvene mreže su postale sastavni deo svačije svakodnevnice, a ono što je još zanimljivije je da možete u isto vreme da se zabavljate ali i zarađujete putem istih!
Danas ćemo vam otkriti kako možete svoj hobi i ljubav prema društvenim mrežama da pretvorite u pravi, plaćen posao, što je sasvim moguće!

Prvo, da razumemo društvene mreže!

Hajde prvo da razumemo koje društvene mreže postoje, i koja za šta služi. To su platforme koje nam omogućavaju da se povežemo, delimo sadržaj i komuniciramo sa drugima!
Trenutno najpopularnije, i vama definitivno najzanimljivije, platforme su Instagram, TikTok, YouTube, Twitter i Facebook, a da li pravilno koristite svaku od njih?

Predpostavljamo da već znate, ali Instagram služi za objavljivanje fotografija i kratkih videa, koji mogu biti poučni, zabavni, šaljivi, ozbiljni… Mogu biti šta god vi želite! Slična situacije je i sa Facebookom, s’ tim što je on možda ipak predviđen za malo stariju publiku, recimo vaše roditelje.
Tu nam je i TikTok, koji je za videe koji takođe mogu da se kategorišu isto kao i objave na Instagramu, ali on je predviđen samo za video materijal.
Za video sadržaj, koristimo i YouTube, koje je ipak za neki duži tip videa, kao što su recimo vlogovi, podcasti, kratki filmovi…
Preostaje nam samo još X, poznatiji kao Twitter, koji je više za pisanu formu objava, gde kreatori objavljuju svoje svakodnevne misli, citate i slično.

Sada, kada znamo za šta koja mreža služi, vreme je da vam objasnimo kako možete unovčiti vreme koje provedete listajući iste!

Postanite kreator sadržaja!

Jedan od definitivno najpopularnijih poslova koje možete raditi putem društvenih mreža je da postanete kretaro sadržaja, tačnije influenser.
Svi imate omiljenog influensera, zar ne? Ali da li znate koliko vaš omiljeni influenser zapravo novca zarađuje i da im je to uglavnom posao koji rade puno radno vreme?

Influenseri kreiraju zanimljive postove, fotografije, videe ili čak blogove koje drugi ljudi vole da gledaju i dele, baš kao što i vi volite!

A kako da postanete influenser?
Prvo, razmislite u šta se najbolje razumete i šta najviše volite da radite, po čemu bi voleli da vas ljudi prepoznaju i na koje teme najviše volite da pričate.
Da li je to moda, sport, igrice, kuvanje ili možda umetnost? Pronađite ono što vas inspiriše i što vas zanima.
Sada, kreirajte kvalitetan sadržaj. Fokusirajte se na kvalitet. Učite o fotografiji, videu, montaži. Postavljajte sadržaj koji je zanimljiv i drugačiji od drugih, ali uvek obratite pažnju da „ne izgubite sebe“ i da pokazujete svoje pravo lice, jer se veoma lako prepozna kada se neko folira, ili još gore, pretvara da je neko drugi – a svi znamo da niko ne voli kopiranje!
Kada veliki brendovi prepoznaju vaš kvalitet i trud, sami će vam se javiti kako bi ugovorili saradnje, koje su veeeeoma dobro plaćene! Pored toga, postoji monetizacija od samih društvenih mreža, pa će vam same aplikacije plaćati što objavljujete sadržaj na svoje profile, cool zar ne?

 

Volite da kreirate sadržaj na društvenim mrežama, ali ipak ne bi da se slikate i snimate? Postoji rešenje!

Znate i sami koliko često nam izlaze razne reklame i koliko je reklamiranje generalno važno, za početak kako bi neko čuo za neki brend pa kasnije i kupio nešto od istog. Onda dolazi na scenu digitalni marketing. Kao što smo već rekli, svi koristimo društvene mreže, i baš zbog toga je digitalni marketing sve traženiji i popularniji, takođe i isplativiji. Digitalni marketing menadžeri rade razne aktivnosti, za klijente, poput kreiranja sadržaja za mreže, osmišljavanje tekstova, pisanje skripti za videe, editovanje slika i videa, pisanje blogova… Lista ide sve duže i duže!
Glavni cilj marketing menadžera je da na što bolji i unikatniji način promoviše određeni brend kako bi mu povećao prodaju i kako bi veliki broj ljudi čuo za isti. Ako vam ovo zvuči zanimljivo, preporučujemo vam ovu karijeru!

Pored samog reklamiranja, bitno je kako će to sve izgledati!

Važno je da su same reklame lepe na oko, pa tu dolazimo do grafičkog dizajna. Grafički dizajneri takođe imaju pune ruke posla, prave logo, izgled stranica, uređuju slike i videe, prave meni-je i bave se drugim projektima koji utiču na sam brending nekog brenda ili proizvoda.
Ukoliko volite umetnost i imate dar za ovako nešto, dobro razmislite o ovoj karijeri! Takođe, programi i ostale stvari koje su vam potrebne za ovaj posao mogu da se savladaju, pa oko toga ne morate da brinete.

U jatu ptica, budite najšarenija!

Šta god radili, najvažnije je da se istaknete. U bilo kom poslu morate biti originalni, a pogotovo u poslovima kao što su ovi, gde se vaša kreativnost posebno ističe.

Ne kopirajte druge, osmislite nešto svoje, nešto drugačije, trudite se da uvek unapređujete kvalitet svojih radova i uspeh vam je zagarantovan!

Da li je to sve?

Naravno da ne! Postoje mnogi poslovi koji se obavljaju putem društvenih mreža, ali danas smo se dotakli samo nekih najpopularnijih. Vama savetujemo da eksperimentišete, razmislite šta vam je najzanimljivije i šta bi voleli da radite, pa na osnovu toga pokušajte da gradite karijeru, a mi ćemo vam u budućnosti dati još neke ideje šta bi mogli da radite!

Takođe, Artimedia nudi smer „Saradnik u digitalnim medijima“ na kom možete da naučite apsolutno sve, od programa koji se koriste, preko poslova koji se nude, pa do načina na koje možete da postanete popularni!

Društvene mreže nisu samo zabava – one mogu postati i pravi posao! Sve što treba da uradite je da iskoristite svoje veštine, povežete se sa svojom publikom i uložite trud. Prvo će biti izazovno, ali kada postignete uspeh, svaki trenutak rada će se isplatiti. Dakle, spremite se, uzmite telefon u ruke i započnite svoju avanturu!

Nadamo se da ćemo videti vas ili vaše radove na ekranima i bilbordima, srećno!